1 Sopimuksen syntyminen ja soveltamisala
Osapuolten välille syntyy sitova majoitussopimus, kun asiakas on onnistuneesti varannut ja maksanut varauksen. Tekemällä ja maksamalla varauksen asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sopimusehtoja. Asiakas vastaa siitä, että myös hänen seuralaisensa noudattavat tämän sopimuksen ehtoja, sekä kiinteistön käyttö- ja järjestyssääntöjä.
Tilan omistaja tai haltija voi täydentää tai poiketa yleisistä ehdoista tilakohtaisilla ehdoilla ja ohjeistuksella.
Tämän sopimuksen osapuolia ovat, tilan omistaja Tampereen kaupunki ja vuokraaja. Tilojen vuokrauksen operaattorina toimii Ekokumppanit Oy.
2 Mökin varaaminen ja käyttö
Varauksen tekijän tulee olla varausta tehdessään täysi-ikäinen (18 vuotta täyttänyt). Mökkiä saa käyttää vain tavanomaiseen vuokramökin tarkoitukseen. Mökkiin saa majoittua ainoastaan enimmäismäärä asukkaita.
- Kintulammin maja 12 henkeä
- Kortejärven tila 10 henkeä.
Varaamisessa noudatetaan erillisiä maksu- ja peruutusehtoja. Majoitustiloja voi vuokrata maksimissaan 7 vuorokautta. Majoitustiloja voi vuokrata aikaisintaan 3 vuorokautta ennen vuokraustapahtumaa.
3 Sisään- ja uloskirjautumisajat ja siivoaminen
Majoitusvuorokausi alkaa kello 16 ja päättyy kello 15.00. Asiakas vastaa itse kuljetusten järjestämisestä kohteeseen ja sieltä pois. Lähtöpäivänä mökin, saunan, oheispalveluiden tilojen ja piha-alueiden on oltava siivottuna ja tyhjä asiakkaan tavaroista, mahdolliset ikkunaluukut suljettuina ja kaikki tilat lukittuina.
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa sisään- ja uloskirjautumisaikaa kesken kauden painavasta syystä, esimerkiksi huollon aikataulujen yhteensovittamiseksi.
Vuokratilojen avainten nouto ja palauttaminen:
Teboil Aitolahti
Kaitavedentie 95, 33680 Tampere
Avoinna joka päivä klo 08 – 22 välisenä aikana
ks. lisätietoja maksuehdot tai varauksen tiedot.
4 Majoitustilojen hoito ja asiakkaan vastuu
Majoitushintaan kuuluu mökin, saunan ja oheistilojen vapaa käyttöoikeus. Asiakas on vastuussa mökistä, saunasta ja oheistiloista varauksen ajan uloskirjautumiseen saakka. Asiakkaan poistuessa mökistä ja muista tiloista hänen on varmistuttava siitä, että ovet ja ikkunat ovat suljettu. Kohteen varaaja on varausjakson aikana vastuussa avaimista. Jos asiakas kadottaa avaimen, on tästä perittävä maksu 30 euroa. Mikäli asiakas kadottaa avaimen kesken vuokrauskauden on tästä ilmoitettava viipymättä Wa/txt viestillä reklamaationumeroon 040 125 3703.
Asiakas vastaa mökin ja siihen kuuluvan pihapiirin perussiisteyden ylläpidosta, roskien viemisestä ja loppusiivouksesta. Huonekalut ja muut varusteet tulee olla paikoillaan ja ehjinä, astiat tiskattuna. Asiakkaan on vietävä mukanaan ruokatarvikkeet, tyhjät pullot ja tölkit ja roskat. Sekajätteelle on varattu omat astiansa majoitustilojen sisääntulojen yhteydessä.
5 Vauriot, puutteet ja reklamaatiot – siivoaminen
Asiakkaan on viipymättä ilmoitettava siivoamattomasta mökistä ja mökkiin kuuluvan irtaimiston tai rakenteen vahingoittumisesta. Kaikki huomautukset mökin varustukseen ja kuntoon liittyen, on osoitettava viivytyksettä palveluntarjoajalle. Palveluntarjoajalla tai hänen edustajillaan on tarvittaessa oikeus päästä huoneistoon sen kunnon tarkastusta tai ylläpitoa varten.
Ilmoitukset Wa/txt viestillä reklamaationumeroon 040 125 3703 tai sähköpostilla if.tinappmukoke@suarkouv
Operaattori Ekokumppanit Oy
Palveluntarjoaja ei ole velvollinen hyvitykseen jälkikäteen tehdystä huomautuksesta. Asiakas on velvollinen korvaamaan mökille ja sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingot, jos ne on aiheutettu tahallisesti tai huolimattomuuden seurauksena. Korjauksesta tai siivouksesta laskutetaan asiakasta todellisten kulujen mukaan jälkikäteen, mutta kuitenkin vähintään 150 €.
6 Tupakointi ja lemmikit
Tupakointi sisätiloissa on kielletty. Tiloissa on sallittua pitää lemmikkejä. Asiakas vastaa kaikesta lemmikkien aiheuttamasta vahingosta.
7 Löytötavara
Palvelutarjoaja ei vastaa mökkiin tai yleisiin tiloihin jätetyistä tavaroista. Löytötavaroita käsitellään löytötavaralain mukaisena laitoslöytönä ja niitä säilytetään kohteessa kauden loppuun. Löytötavaroiden palautuksesta aiheutuneet kulut kuuluvat asiakkaalle.
8 Palvelutarjoajan peruutusoikeus ja sopimuksen purkaminen
Jos palvelutarjoaja ei pysty ylivoimaisen esteen (force majeure) takia tarjoamaan varattua tilaa, palvelutarjoajalla on oikeus muuttaa asiakkaan varauksen ajankohtaa tai kestoa tai perua varaus kokonaan. Palvelutarjoajan käyttäessä peruutusoikeuttaan asiakkaasta riippumattomista syistä, maksu palautetaan kokonaisuudessaan. Palvelutarjoajalla ei ole velvollisuutta osoittaa asiakkaalle korvaava majoitusta.
Palvelutarjoajalla on oikeus purkaa majoitussopimus päättymään välittömästi, jos asiakas tai hänen seuralaisensa syyllistyy sellaiseen laiminlyöntiin tai menettelyyn, mikä olennaisesti rikkoo tätä sopimusta.
Palvelutarjoajalla on oikeus purkaa majoitussopimus päättymään välittömästi myös, jos:
1 Asiakas rikkoo kiinteistön järjestyssääntöjä tai harjoittaa kiinteistöllä rikollista, vaarallista tai muutoin sopimuksen vastaista tai sopimattomaksi katsottavaa toimintaa;
2 Asiakas aiheuttaa tahallaan tai huolimattomuuttaan vahinkoa huoneistolle, kiinteistölle, itselleen tai ympäristölle.
Jos varaus joudutaan keskeyttämään asiakkaan häiriökäyttäytymisen takia, maksuja ei palauteta.
Vuokrakiinteistöillä sovelletaan yleisiä Tampereen kaupungin kiinteistöille laadittuja järjestyssääntöjä.
9 Vastuunrajoitukset ja erimielisyyksien ratkaiseminen
Palveluntarjoaja ei vastaa majoituksen peruuntumisesta tai keskeytymisestä aiheutuneista välillisistä vahingoista. Palveluntarjoaja ei vastaa virheestä tai viivästyksestä, jos se aiheutuu ylivoimaisesta esteestä.
Tätä sopimusta koskevat erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti osapuolten välisin neuvotteluin. Jos osapuolet eivät pääse yhteisymmärrykseen, asia ratkaistaan Tampereen käräjäoikeudessa. Kuluttaja-asiakas voi saattaa asian myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia.
Tampereen kaupunki 2020